Dla świadczeniodawcy

Dla Świadczeniodawców

Komunikaty

Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków

01-07-2010
Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków
 
W związku z koniecznością dostosowania zadań NFZ do zapisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, od 2 lipca 2010 r. zadania Biur Rzeczników Praw Pacjenta w centrali i oddziałach wojewódzkich Funduszu przejmują komórki do spraw skarg i wniosków.

Będą one odpowiedzialne za przyjmowanie i rozpatrywanie skarg pacjentów związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej przez zakłady opieki zdrowotnej w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Jednocześnie przypominamy, że pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
  • Biura Rzecznika Praw Pacjenta,
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej,
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
  • Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.


Wydział Spraw Świadczeniobiorców
Dział Skarg i Wniosków
Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Batorego 24
31-135 Kraków
Tel. 12 29 88 303
nfz@nfz-krakow.pl
Wszystkie aktualności