Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
28 lutego 2022 r. przywracamy w pełnym zakresie działalność Sali Obsługi Klientów, Delegatur oraz Punktów Obsługi Klientów Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Sprawy, które można u nas załatwić:
Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce:
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych na sali obsługi klientów w Krakowie będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny w sali.
Przed wejściem do Sali nadal pozostaje skrzynka podawcza, w której będą Państwo mogli zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów.
Zachęcamy również do kontaktu z nami, bez wychodzenia z domu, za pomocą usługi e-Doradca NFZ.
E-doradca NFZ, to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Wystarczy kliknąć w link, wybrać swój oddział wojewódzki Funduszu, dogodny termin, godzinę i temat spotkania.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Centrali NFZ, w zakładce Aktualności
W sprawach ogólnych informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia skorzystaj z Telefonicznej Informacji Pacjenta,dostępnej pod bezpłatnym i całodobowym numerem 800 190 590.
Uzyskasz informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której znajdziesz swój lek - porozmawiasz z nami również w języku angielskim
Dowiesz się o najkrótszym terminie do lekarza specjalisty. Możesz również skorzystać z naszego serwisu
Nie możesz czekać? Zamów połączenie z konsultantem - oddzwonimy
W godzinach 8 -16 w dni robocze możesz skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
Wideoczat z tłumaczem języka migowego
Jesteś często on-line? Skorzystaj z wygodnego czatu tekstowego z konsultantem Telefonicznej Informacji Pacjenta
Napisz do nas e-mail w swojej sprawie na . Nasi konsultanci odpowiedzą najszybciej jak to możliwe
W godzinach 8.00 – 18.00 możesz też uzyskać informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta
Chcesz złożyć skargę lub wniosek? Zobacz jak to zrobić krok po kroku
Pamiętaj! Nie możesz złożyć skargi lub wniosku przez telefon, e-mail, formularz kontaktowy lub czat z konsultantem.
– Każdy obywatel Ukrainy, który musiał opuścić swój kraj, będzie miał zapewnioną pomoc medyczną, dokładnie na takich samych zasadach, jak polski pacjent – podkreśla Filip Nowak, prezes NFZ.
Narodowy Fundusz Zdrowia dba o to, aby obywatele Ukrainy mogli w swoim ojczystym języku dowiedzieć się m.in. o możliwościach leczenia i przyjęcia szczepień w Polsce. Obywatele Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z agresją militarną Rosji na ich państwo, w Polsce mają zagwarantowany dostęp do bezpłatnych szczepień przeciwko COVID-19, szczepień ochronnych dla dzieci i testów pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
– Niezmiennie przez 24 godziny na dobę dostępna jest infolinia NFZ: 800 190 590. Wzmacniamy obsadę infolinii o dodatkowe osoby posługujące się językami polskim i ukraińskim – zaznacza Filip Nowak, prezes NFZ.
Połączenie jest bezpłatne. Infolinia pracuje całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 dowiesz się:
Zapewniamy również obsługę w języku ukraińskim w salach obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich NFZ.
Zatrudnimy dodatkowe osoby ze znajomością języków polskiego i ukraińskiego, które pomogą obywatelom Ukrainy w załatwieniu spraw dotyczących zdrowia na miejscu, w oddziałach wojewódzkich NFZ.
Źródło: Centrala NFZ
– Кожному громадянинові України, що мусив покинути свою країну, буде надано медичну допомогу, абсолютно на тих самих умовах, що й польському пацієнтові, – наголошує Філіп Новак, президент НФЗ.
Національний Фонд Здоров’я дбає про те, щоб громадяни України рідною мовою могли отримувати інформацію, зокрема, про можливості лікування та щеплень у Польщі. Громадянам України, що приїхали до Польщі у зв’язку з військовою агресією Росії проти їхньої держави, гарантовано у Польщі доступ до безкоштовних щеплень від COVID-19, профілактичних щеплень для дітей та тестів на інфекцію SARS-CoV-2.
– Гаряча лінія НФЗ: 800 190 590 працює цілодобово та безперервно. Ми зміцнюємо кадровий склад гарячої лінії додатковим персоналом, що володіює польською та українською мовами, – наголошує Філіп Новак, президент НФЗ.
Телефонний дзвінок безкоштовний. Гаряча лінія працює 24 години на добу, 7 днів на тиждень, також у святкові дні. Консультанти надають інформацію кількома мовами: польською, українською, англійською та російською.
За телефоном 800 190 590 Ви дізнаєтесь:
ЧИТАЙТЕ: Телеплатформа Першого Контакту українською мовоюlink otwiera się w nowym oknie
Ми також обслуговуємо українською мовою в кімнатах обслуговування клієнтів що в містяться у воєводських відділах НФЗ.
Ми працевлаштуємо додаткових людей зі знанням польської та української мов, які допомагатимуть громадянам України у вирішенні справ пов’язаних зі здоров’ям на місці, у воєводських відділах НФЗ.