Dla pacjenta

Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.

Obsługa klienta

Przywrócenie standardowego trybu pracy na Salach Obsługi Klientów od 28 lutego 2022 r.

28 lutego 2022 r. przywracamy w pełnym zakresie działalność Sali Obsługi Klientów, Delegatur oraz Punktów Obsługi Klientów Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

  • Sala Obsługi Klientów w Krakowie

ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków

  • poniedziałek w godzinach: 8:00-17:00
  • wtorek-czwartek w godzinach: 8:00 - 16:00
  • piątek w godzinach: 8:00-15:00
  • Delegatura w Nowym Sączu
    ul. Jagiellońska 52, 33-300 Nowy Sącz
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Delegatura w Nowym Targu
    ul. Jana Kazimierza 22, 34-400 Nowy Targ
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Delegatura w Tarnowie
    al. Solidarności 5-9, 33-100 Tarnów
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Olkusz
    ul. Bylicy 1, 32-300 Olkusz
    • wtorek, czwartek w godzinach: 08:00-16:00
    • środa, piątek w godzinach: 08:00-15:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Myślenice
    ul. Szpitalna 2, 32-400 Myślenice
    • poniedziałek - piątek w godzinach: 08:00-16:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Chrzanów
    ul. Sokoła 19, 32-500 Chrzanów
    • poniedziałek – piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Oświęcim
    ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Wadowice
    ul. Karmelicka 5, 34-100 Wadowice
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów - Sucha Beskidzka
    ul. Szpitalna 22, 34-200 Sucha Beskidzka
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 08:00-12:00
  • Terenowy Punkt Obsługi Klientów – Limanowa
    ul. Piłsudskiego 61, 34 - 600 Limanowa
    • poniedziałek w godzinach: 12:00-16:00
    • wtorek-piątek w godzinach: 08:00-12:00
  • Terenowy Punkt Obsługi  Klientów –Brzesko
    ul. Wyszyńskiego 6, 32-800 Brzesko
    • poniedziałek-piątek w godzinach: 8:00-16:00

Sprawy, które można u nas załatwić:

  • uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ;
  • potwierdzić Profil Zaufany;
  • podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
  • zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne;
  • potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
  • uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym, Narodowym Programie Szczepień i aktualnych wytycznych związanych z zapisem na szczepienia. 

Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce:

  • na salę obsługi mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką oraz zdezynfekują ręce – dyspenser umieszczony jest przy wejściu do Sali;
  • utrzymanie co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami;
  • udostępniamy 50 procent miejsc siedzących w strefie oczekiwania na obsługę;
  • po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.

Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych na sali obsługi klientów w Krakowie będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny w sali.

Przed wejściem do Sali nadal pozostaje skrzynka podawcza, w której będą Państwo mogli zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów.

Zachęcamy również do kontaktu z nami, bez wychodzenia z domu, za pomocą usługi e-Doradca NFZ.

E-doradca NFZ, to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Wystarczy kliknąć w link, wybrać swój oddział wojewódzki Funduszu, dogodny termin, godzinę i temat spotkania.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Centrali NFZ, w zakładce Aktualności

W sprawach ogólnych informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia skorzystaj z Telefonicznej Informacji Pacjenta,dostępnej pod bezpłatnym i całodobowym numerem 800 190 590.